Współczesne rodzaje marketingu

Definicja marketingu mówi o tych wszelkich działaniach, które pomagają poznać rynek i konsumentów z jednoczesnym uwzględnieniem technik pomocnych w sprzedaży. W tym wszystkim główny nacisk kładzie się na reklamę, dystrybucję towarów czy usług czy tez planowania produkcji, transportu i zbytu. We wszystkich tych działaniach najważniejsze są potrzeby klientów, dlatego jednymi z ważniejszych czynności są badania rynku.

Marketing tradycyjny i cyfrowy

Pierwotną formą marketingu jest taka jego postać, która była prowadzona jest w miejscach rzeczywistych. Na ogół taka forma marketingu jest droga, albowiem wszelkie narzędzie, w tym tradycyjna reklama, generują spore koszty. Tak więc w tym wypadku należy dysponować sporymi środkami pieniężnymi a efekty nie są takie pewne ani mierzalne. Dzieje się tak dlatego, że ten rodzaj marketingu jest jednostronny, bo marka nie nawiązuje więzi z klientami.

Dlatego wraz z powstaniem mediów cyfrowych, naturalnie powstał cyfrowy model marketingu. Ten rodzaj marketingu wykorzystuje nie tylko Internet ale wszystkie kanały cyfrowe. Jest zarówno reklama kontekstowa w Internecie jak też informacja w radiu czy telewizji. Sam marketing cyfrowy jest już tańszy od tradycyjnego, jest mierzalny a przede wszystkim można go skierować do określonych grup klientów.

Marketing doby Internetu

Dziś Sieć oplata praktycznie cały świat. Dlatego najbardziej popularne rodzaje marketingu oparte są na działaniach w Internecie. Można tutaj wspomnieć o tych najczęściej stosowanych.

Marketing tłumów

Tego rodzaju działania oparte są na obecności w sieci społecznościowej. Treści zamieszczane są na blogach, na forach i na stronach, gdzie każdy może zadać pytanie i uzyskać odpowiedź. To również te wszystkie strony, gdzie kreuje się opinie. Pożądanym efektem bywa wzrost sprzedaży i zwiększenie lojalności klientów wobec marki.

Marketing treści czyli Content Marketing

Wszelkie informacje w tym rodzaju marketingu nie namawiają bezpośrednio do zakupu. Jednak za pomocą recenzji wideo, blogów, seminariów czy nawet gier, przedstawiane są wszelkie informacje o produkcie. Na ich podstawie klient może dokonać wyboru. Taki sposób marketingu tworzy między producentem a klientem relację oparta na zaufaniu. Dodatkowo producent może doradzać i na bieżąco rozwiązywać pojawiające się problemy.

Marketing wideo

Jest to przekazywanie wszelkich treści za pomocą filmów. Prawdą jest, że nie wszyscy lubią przebywać w obszarze treści pisanych. Dlatego to właśnie dla tego typu odbiorców tworzy się atrakcyjne spoty, które mają za zadanie zaznajomić odbiorcę z oferowanym towarem bądź usługą.

SMM czyli Social Media Marketing

Ten rodzaj marketingu to nic innego jak promowanie marki w sieciach społecznościowych. Niektóre firmy mają swoje własne konta, jednak jest też wiele poleceń z kont prywatnych a także reklam i banerów, które odsyłają zainteresowanego w odpowiednie miejsce w Sieci. Celem działania tego rodzaju marketingu jest zwiększenie świadomości marki, zwiększenie zainteresowania produktem. Dodatkowym plusem jest ulepszenie komunikacji na linii producent – klient.

Marketing wirusowy

Ten rodzaj działań nie jest tak natrętny jak na przykład marketing SMS czy e-mailowy, gdzie każdy dostaje informacje, czy tego chce czy nie. Marketing wirusowy polega na tworzeniu takich atrakcyjnych treści, żeby sam klient zainteresowany był wysłaniem informacje dalej. W tym wypadku najważniejszym narzędziem są Virale. Są to najczęściej krótkie, ale chwytliwe filmiki lub obrazki, które są atrakcyjne i dobrze zapadają w pamięć. Nazwa tego rodzaju działań marketingowych odnosi się do sposobu przenoszenia wirusa. Informacja rozchodzi się w tempie geometrycznym.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here