Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Sklepy internetowe spokojnie mogą konkurować z tymi stacjonarnymi. Coraz większa grupa konsumentów wybiera bowiem zakupy online. Właściciele tego typu portali robią wszystko, by skutecznie zwiększyć sprzedaż. Nie jest to proste, jednak istnieje kilka uniwersalnych zasad, które warto wykorzystać w strategii.

Zacząć od początku

Czyli od funkcjonowania naszej witryny. Sklep internetowy powinien być bardzo intuicyjny, by konsument szybko znalazł to czego szukał. Proste menu, czytelne fonty i dopasowanie do strony grafiki to część wizualna. Należy jednak zadbać także o kwestie techniczne. Strona powinna dostosowywać się do urządzeń mobilnych, ponieważ klienci coraz częściej kupują za ich pośrednictwem. Nie należy także zapominać o całym procesie zakupowym. Po dodaniu produktu do koszyka klient powinien mieć do wyboru kilka opcji dostawy. Nie wszyscy przecież chcieliby chodzić na pocztę w celu odebrania paczki, dla większości osób dużo wygodniejszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług kuriera.

Bonus dla stałego klienta

Mimo tego, że programy lojalnościowe kojarzą się nam głównie ze sklepami stacjonarnymi, z powodzeniem korzysta z nich pokaźne grono sklepów online. Po założeniu konta w danej witrynie użytkownik może dołączyć do systemu lojalnościowego i korzystać ze wszystkich profitów z tym związanych. Po każdym zakupie możemy nagradzać konsumenta adekwatną ilością punktów. W regulaminie promocji powinniśmy zamieścić informację co można zrobić z zebranymi bonusami. Świetnym pomysłem może okazać się propozycja darmowej dostawy, zniżka na kolejne zamówienie lub drobny gadżet. Takim sposobem sprawiamy, że klient chętniej do nas wróci i podczas robienia zakupów wybierze właśnie nasz sklep.

Blog, czy reklama?

Właściciele sklepów online codziennie próbują odpowiedzieć sobie na pytanie jak zwiększyć sprzedaż? Dobrym rozwiązaniem tego problemu może być prawidłowo zaplanowana kampania reklamowa. Do tego celu warto używać zarówno tradycyjnych jak i bardziej nowoczesnych środków przekazu. Przykładowo – zainwestowaliśmy w innowacyjny program lojalnościowy, jednak niewielu klientów z niego korzysta, oczywiście zaczynamy się martwić, czy aby na pewno były to dobrze ulokowane pieniądze. Jednak to nie po stronie systemu może być problem. Jeśli klienci nie są poinformowani (lub są zdawkowo) o możliwościach programu, zwyczajnie nie będą chcieli z niego korzystać. Zainwestujmy więc w bloga, na którym opiszemy jego działanie i kampanię w Sieci, która dotrze do pokaźnego grona potencjalnych klientów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here