Zakupy stacjonarne czy w Internecie?

Światowe tendencje pokazują, że zakupy w Internecie powoli wypierają te, wykonywane w punktach stacjonarnych. Tymczasem galerie handlowe w Warszawie i innych miastach notują inną tendencję. Polacy wciąż wolą zakupy w realu mimo, że doceniają wygodę, jaką daje Internet.

E-konkurencja

W Polsce jest około kilkanaście tysięcy sklepów internetowych. Tendencja ta z roku na rok rośnie. W ostatnich kilku latach ten sektor zanotował wzrost ponad czterokrotny. Handel internetowy generuje obecnie zyski rzędu kilkudziesięciu milionów złotych rocznie. Wpływ na zakupy w sieci ma niewątpliwie fakt, że już ponad 70 proc. dorosłych Polaków ma dostęp do Internetu. Za główne zalety zakupów w Internecie wymienia się szybkość, wygodę, dostępność produktów bez względu na porę dnia lub nocy. Ważna jest także różnorodność, której często brakuje w centrach handlowych w Warszawie. Część klientów zwraca uwagę, że sklepy internetowe mają nieco niższe ceny.

W sieci i stacjonarnie

Polacy pokochali zarówno wygodę zakupów w Internecie, jak i galerie handlowe w Warszawie. Potrafimy wybierać, który produkt kupić w sieci a który jednak stacjonarnie. W galeriach czy marketach wybieramy głównie artykuły spożywcze, chemię gospodarczą oraz meble. W takich miejscach szukamy również nowych kosmetyków. Te już przetestowane, o znanym zapachu i działaniu kupujemy w sieci. Część klientów nie ma przekonania do kupowania butów lub odzieży w Internecie. Jako główną wadę takiego rozwiązania podają to, że w sklepie stacjonarnym można ubranie dotknąć i przymierzyć. Podobnie obuwie. Przy różnicach pomiędzy rozmiarami, jakie występują w poszczególnych markach ten argument jest istotny.

Informacja o produkcie

Zwolennicy e-zakupów twierdzą, że Internet daje o wiele więcej możliwości uzyskania informacji o konkretnym produkcie. Sklep stacjonarny jak galerie handlowe w Warszawie mogą mieć rotację personelu, który jeszcze nie do końca zna wszystkie niuanse konkretnej oferty. Tymczasem w sieci można czytać dane techniczne oraz inne parametry do woli. Co więcej, sieć daje możliwość porównywania cen. Niektóre markety chętnie podpięły się pod ten trend i w Internecie można wyczytać, który punkt stacjonarny oferuje najlepszą cenę.

Wygoda niejedno ma imię

Zarówno zakupy stacjonarne jak i internetowe mają opinię wygodnych. Co prawda, wyprawa do galerii handlowej w Warszawie jest bardziej forsowna niż zakupy w sieci, jednak oglądając dany przedmiot z bliska mamy mniej wątpliwości przy zakupach niż buszując w sieci. Internet to dostawa do domu zakupionego towaru, ale wiele sklepów stacjonarnych również ją zapewnia. W kategorii wygody można również rozpatrywać dostępność towaru. Bywa, że ten zamówiony w sieci dociera dopiero po długim czasie. Jeśli sklep stacjonarny posiada coś na stanie, produkt można zabrać ze sobą zaraz po jego zakupieniu.

Zakupy w centrach handlowych w Warszawie to nie tylko towar, ale i usługi oraz życie towarzyskie w strefie rozrywki. O te aspekty wirtualne galerie są jak na razie uboższe.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here